Eerste week in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Varisha Gokoel - WaarBenJij.nu Eerste week in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Varisha Gokoel - WaarBenJij.nu

Eerste week in Ecuador

Door: Varisha

Blijf op de hoogte en volg Varisha

14 September 2011 | Ecuador, Quito

Wow! wat heb ik genoten van mijn eerste week in Ecuador. Het was een super leuke week die echt te snel voorbij is gegaan. Ik heb nu al TE veel kilometers afgelegd en TE weinig geslapen. Dat is goed te merken aan de Lubbers-proporties wallen onder mijn ogen en aan mijn lichamelijke conditie die nu al gebreken vertoond. Ik heb werkelijk op alle plaatsen spierpijn en een dikke pijnlijke enkel van het op en aflopen van gebergte, bijna elke avond dansen en van het paardrijden... ja, je leest het GOED, ik heb paardgereden :) Iets waarvan ik tot voorkort nog, bij de gedachte eraan, oprispingen aan overhield. Daar straks meer over, ik zal voor het gemak beginnen bij het begin.

Een half jaar geleden heb ik een Hollandse meid ontmoet in NL. Zij was ook van plan om naar Ecuador af te reizen. Inmiddels zit ze hier al 3.5 maanden en kent ze alle hoeken van Quito en spreekt ze erg goed Spaans. Afgelopen zondag ben ik met haar naar Mitad del Mundo geweest. Dat is de plek waar de evenaar loopt en waar je leuke winkeltjes hebt om souveniers te kopen. Onder een genot van een heerlijke Jugo heeft Annefloor me veel verteld over het reilen en zeilen in Ecuador en we hebben natuurlijk wat fotoºs genomen van ons op de lijn van de evenaar :)

Maandagochtend werd ik verwacht op de talenschool. Ik heb kennis gemaakt met de andere studenten en we hebben de middag besteed met een rondleiding in het Historisch centrum van Quito. ·s avonds ben ik met twee studenten van school, Annefloor en een lokale vriend van haar wat wezen drinken. De local heeft ons gebracht naar een super leuke restaurant met een geweldig uitzicht over de met 100000 lampjes verlichte Quito. De volgende dag ben ik weer vroeg opgestaan voor mijn eerste echte schooldag. Omdat ik nog niet alles had gezien van Mitad del Mundo heb ik na schooltijd twee studenten meegenomen om de rest te gaan bekijken. We hebben daar een rondleiding gehad en wat meer mogen leren over de INCA geschiedenis. Verder hebben we ook wat trucjes mogen doen, zoals het stabiliseren van een ei. Dat schijnt op de evenaar makkelijk te gaan, maar helaas heb ik dat mezelf niet mogen bewijzen. Woensdag hebben we na schooltijd een kookcursus gevolgd en sinds ik heb gezien hoe dat ene gerecht gemaakt wordt, heb ik besloten om dat NOOIT meer te bestellen. Diezelfde avond zijn we uitgeweest. Het is echt super leuk om hier uit te gaan, want hier blijft, in tegenstelling tot in NL, de bar wel toegankelijk: de mannen blijven hier namelijk niet stijfjes aan de bar hangen, maar gaan lekker dansen!! Bovendien draaien ze echt leuke muziek: van salsa tot aan reaggaeton. Met die muziek op de achtergrond, was ik natuurlijk niet meer weg te slepen van de dansvloer. Helaas moesten we de volgende dag weer gewoon om half 9 op school zijn, maar eerlijk gezegd had ik daar helemaal geen moeite mee. Ik ben zelfs diezelfde avond weer wat wezen drinken met wat locals, hahaha. Vrijdag heb ik een tentamen moeten maken en ik had, ondanks mijn ernstige tekort aan slaap, een score van maar liefst 93% !! Ik was toch wel een beetje trots met de titel: beste van de klas :) ·S middags heb ik nog een salsalesje gevolgd en ben daarna gauw mn bedje ingedoken, aangezien we zaterdagochtend (06.00 uur ging mijn wekker) met zeven studenten naar Otavalo vertrokken. De rit duurde twee uur dus ik nam mooi de tijd om mijn slaap in te halen. Eenmaal aangekomen was ik weer lekker uitgerust en helemaal klaar om uren lang over de markt van Otavalo te struinen. Omdat we met zeven studenten waren die allemaal weer bij een andere kraam gingen kijken, was ik bang dat dit in plaats van uren, maaaanden zou gaan duren. Faye en ik hebben daarom besloten om er met zn tweeen stiekem vandoor te gaan. We zijn met de taxi vertrokken naar een waterval. Eenmaal daar aangekomen zagen we drie paarden staan. Voordat ik het wist had ik aan de man gevraagd of we een ritje mochten maken op zijn paarden. Voor ik het wist zat ik op het paard. Voor vier dollar hebben we bijna 1,5 uur paard gereden. Wat was dat gaaf zeg! Toen we terug kwamen, kwamen de andere studenten net aan. Zij zouden de waterval te voet gaan bewonderen en wij zouden onder het genot van een drankje op hun wachten. Van dat drankje is echter niets gekomen omdat ik wat voetballende locals had gespot. Ik liet een trucje zien en ze begonnen meteen teams te maken, hahaha. We hebben vervolgens totdat de andere studenten terugkwamen gevoetbald onder de brandende zon EN we hadden gewonnen ;)Eenmaal terug in Quito barstten we nog van de energie, dus zijn we nog lekker wezen clubben!

Aankomend weekend gaat de reis naar Mindo. Daarover zal ik gauw weer een berichtje plaatsen.

Lieve groeten uit het zonnige Quito :)

  • 15 September 2011 - 09:41

    Aarti:

    Jeetje zeg, wat kan jij mij hier in dit rot weer jaloers maken. Het is goed om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Ik kan me wel voorstellen hoe versleten jij bent na al die geclub! Ik lees alleen 2 zinnen over 'school' hahaha. Ik ben benieuwd naar jou vervolg verhalen.

    Veel plezier!

    Groeten uit een stormachtige Nederland!

  • 18 September 2011 - 17:09

    Marja:

    Zie nou wel de dagen zijn daar nu al te kort voor je. Misschien kan je een makkelijk spaans versje leren en dat dan aan je kleutertjes bij LOS leren.
    Ik lees al dat ik voor Mitad del Mundo minstens een 1/2 dag kan uittrekken.
    Ik wacht je verhalen af van wat jij daar nog meer beleeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Feliz ano nuevo !!

07 November 2011

Living the good life!!

17 Oktober 2011

zevende week

14 September 2011

Eerste week in Ecuador

04 September 2011

Aankomst Quito
Varisha

Actief sinds 14 Juli 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 12644

Voorgaande reizen:

02 September 2011 - 28 November 2011

Ecuador

Landen bezocht: